onsdag 26 november 2008

Min man har blivit med Decleor


Idag har det hänt något stort. Jo det är säkert.
Något jag aldrig i min vildaste fantasi trodde skulle ske, men det gjorde det.

För några veckor sedan firade vi i Sverige Fars dag. Vi i vår familj har absolut inte som tradition att fläska på med dyra presenter och pompa o ståt dessa dagar. Nä, det brukar bli någon liten grej, kanske några lotter och så ibland någon fin teckning som barnen målat.

Men i år kom jag och min kompis Fröken J på att vi skulle överraska våra män lite. Vi bokade tid åt dem på den lilla stadens hud terapeut utbildning, där de skulle få njuta av 1,5 timmes ansiktsbehandling. Den skulle vara specialanpassad för män och med produkter som passade just dem (som det så fint heter).

Min kära man har de senaste veckorna varit såååå nervös och spänd inför denna prövning. Han har pratat om det som om det vore en milstolpe i hans liv. Igår kväll och idag på morgonen har han mest liknat ett barn på julafton strax innan tomten knackar på dörren. Ögonen har tindrat och han har googlat portömning, ansiktsmask och en massa annat på nätet.

När han nu ikväll kom hem från sin upplevelse var jag riktigt nyfiken på hur det hela blev. Men döm om min förvåning när maken börjar berätta om hur han haft det. Hans hy blev näst intill utdömd, eller kanske inte riktigt. Men det visar sig att de efter att ha synat honom noggrannt endast hittade två små pormaskar (blä va det låter äckligt). De kunde inte köra den vanliga behandlingen på honom eftersom de upptäckte att han hade extremt känslig hy. Så alla grejer och doningar de plockat fram innan hans besök fick de glatt plocka tillbaks igen. Sen slog de huvudet på spiken när de frågade honom om han brukade bli röd och svullen i ansiktet när han dricker alkohol.......snacka om intima frågor va?

Men efter att de äntligen fått honom att vara tyst (han har ganska lätt för att tjattra min man) så la de på en behaglig mask medan han kopplade av en stund. (under tiden gick nog den stackars tjejen ut, slet sitt hår och stressade upp sig över hur hon på bästa sätt skulle kunna komma tillbaks och göra underverk på sin kund och hans hy).

Hon gjorde även en grundlig massage över nacke, huvud och ansikte på honom. Han berättade att hon var och drog i hans öron också, låter lite konstigt men var säkert skönt.
Men att höra min man som på sin höjd tvättar ansiktet med tvål i vanliga fall, komma hem och berätta intensivt följande.
- Ja du förstår, innan de skulle börja massera så drog hon med såna där "paddor" över ansiktet.
Nån som haft paddor i ansiktet här? Han menade förstås pads :)

Men ni ska inte tro att min man nöjde sig med sitt besök på salongen, nä då. Hem kommer han med en liten maskulin svart pappkasse, och på botten av denna kasse ligger tre små paket. Alla med texten Decleor på, och jag ser hur julklappspengarna sinat på bara några timmar.

Att han, min man har varit och köpt hudvårdsprodukter finns inte på denna kartan. Och att han sedan pratar sig så varm över detta kan jag inte riktigt ta in.
Fast till saken hör att de inte alls övertalade honom att köpa detta, nä då.
De sa bara att hade det varit de själva som hade haft så ömtålig hy så hade de aldrig vågat avstå.

Och en viss poäng hade de väl i vad de sa. Jag har själv "retat" honom under det senaste året eftersom han ser så otroligt rolig ut när han kliar sig i ansiktet. Speciellt under hakan. Svårt att förklara så här, men jag behåller det nog för mig själv tror jag. Men inte konstigt att det kliat så, han har ju inte haft en enda Decleor produkt på sin hylla i badrumsskåpet. Och nu står där fem små burkar och tuber som ska hjälpa till att göra honom ännu skönare än vad han är. Där var rengöring, nattkräm och några riktiga mirakelkurer. Jag ser nyfiket fram emot ett gott resultat eftersom dessa krämer inte direkt är gratis, men det är han allt värd min goa man.
För mår han bra så mår ju jag bra.

Inga kommentarer: