fredag 21 november 2008

Balder


Känner bara mig tvungen att skriva några rader om våra vänner i Skåne, M o M.
Fröken M har jag känt sen jag var sex år då hon flyttade in och blev granne med mig. Sen dess har vi varit bästa vänner och kommer säkert alltid förbli.
Herr M är då sambo med Fröken M och för ovanlighets skull så beskriver jag honom som lång, snäll och lika teknikgalen som min man.

Vi försöker träffas ganska regelbundet (varannan månad el så) och har under åren hittat på en del kul ihop.
Vi har dock en regel då vi träffas, att varje gång spela minst ett parti poker. Nu är det ju så att våra kära män lägger ner väldigt mycket energi på att tänka i spelet och vill för allt i världen inte förlora mot oss tjejer. Det är bara ett problem.
Vi spelar tydligen inte riktigt som man ska........enligt dem.

Nä, när vi spelar har vi väldigt svårt att lägga oss, trots att korten är ganska dåliga, särskilt Fröken M. Att vi sedan lyckas få in nån näst intill omöjlig pokerhand (statistiskt sätt enl männen) kan göra min kära make smått illröd om öronen. Men erkänner han då att vi spelat bra?? Näää då, för det är bara tur. Ha säger jag, jag är övertygad om att man måste tro på turen lite oftare. För träffas man bara en gång varannan månad och spelar kort så måste det vara trist att ge sig på att vara skicklig också. Särskilt när vi har fullt upp med diverse drycker och allt godis.

Något som däremot är skickligt är om vi i vår lilla pokerkassa får ihop tillräckligt med pengar för att kunna göra något riktigt skoj framöver. Men jag håller tummarna och fortsätter hoppas på turen.

Ps. Bilden föreställer min kompis Fröken M efter att ha åkt Balder på Liseberg för 1,5 år sen. Sen dess kallad Balderfrissan
Ps igen. Får ändra min förklaring till kortet ovan. Min man påpekade att kortet inte alls är taget i Göteborg utan på en strand i Halmstad. Å visst när jag tänker efter har han ju helt rätt. Men det var efter ett Balder-åk på Liseberg frissan kom till och förmodligen blåste det mycket i Halmstad just den dagen vi var där, med tanke på frisyren. Nog om det oviktiga nu.

Inga kommentarer: