torsdag 20 november 2008

Jobb o jobb


Vilket underbart jobb jag har fått!
Och vilket underbart jobb jag hade innan!
Men nu är det ju så att var sak har sin tid och nu är väl tiden ämnad för just det här kan jag tro. Jag har nyligen bytt tjänst och jobbet jag har nu får mig på nåt sätt att känna mig pigg och glad. Jag träffar massor med nya människor som alla har så mycket att ge, alla med sina egna historier i bagaget. De tar tacksamt emot mig när vi träffas och jag kan inte annat än att känna att jag gör ett gott jobb.

Sen kan ju inte allt vara positivt när man flyttar på sig. Jag är tex inte van att jobba så många dagar (och kvällar) varje vecka. Känns som om jag är iväg jämt, alltid på språng liksom...... jag som är sååå lugn. Konstig kombination, men säkert bra.

Men jag har pratat med mina vänner S och M och det säger så vuxet och klokt att- man tar myyycket mer vara på sina lediga dagar nu än vad man gjorde innan.
Jag väntar fortfarande på att jag ska göra det, men än har jag inte märkt nåt. Kan ju vara så enkelt att jag som är så mycket yngre än dem *fniss, inte riktigt kräver samma vila.
Hur som helst så myser jag vidare på mitt nya jobb tills vidare

Inga kommentarer: