fredag 21 november 2008

Mamma- dotter kväll


Lilltjejen fick jag aldrig med mig hem efter Ikea resan idag. Låter allvarligt men saken är den att hon stannade kvar hos mormor som bor halvvägs hem till oss. Maken är ute och käkar med jobbet och kvar är jag och stortjejen (som egentligen inte är mer än 5 år).

Vi bestämde oss för att ha en riktigt mamma- dotter dag. Vi skulle ta med pizza hem från stan, men det blev att vi satte oss på pizzerian och åt där. Inte varje dag man äter den nygräddad, men gott var det och riktigt trevligt.

När vi kom hem hade vi storslagna planer på hur kvällen skulle forsätta. Men det blev inte riktigt så, tjejen började gäspa nästan direkt. Jag ville hålla henne vaken en stund till och började därför locka med diverse godsaker, men utan nåt större resultat. Kom då på att vi hade köpt oss två skraplotter (såna som tar lite tid att skrapa) och lockade med dem till min dotters stora förtjusning. Hon uthärdade den ena lotten med gott och trött humör, men när det var dags för den andra började ögonlocken bli tunga. Hon somnade gott i mitt knä utan att vi vunnit nånting på lotterna. Men för att sammanfatta vår mamma- dotterkväll så blev den både mysig och bra, fast kanske inte så lång.

Inga kommentarer: