onsdag 26 november 2008

Bamse!


Bamses hemsida!
Där har jag av någon konstig anledning hamnat och fått svårt att slita mig ifrån. Givetvis sökte jag mig dit en gång då barnen ville spela något roligt barnspel på datorn, och på den hemsidan finns det ganska mycket skoj för barnen. Nu är det ju så att våra barn väldigt sällan får sitta vid datorn och spela, men likväl så besöks Bamses hemsida ofta från vår dator. Varför, varför???

Det enkla svaret heter Bubbelspelet.
http://www.bamse.net/spel/spelFlash8.asp?spelUrl=preload_bubblor.swf

Detta spel är så enkelt konstruerat, men också enkelt att fastna vid. Man tävlar mot sig själv för att få bättre och bättre poäng. Sen finns det en liten ruta på sidan med toppresultaten andra spelare har haft (men den rutan brukar jag ignorera så fort jag är där).

Jag brukar avstå från att gå in på hemsidan eftersom jag vet hur svårt det är att slita sig (ungefär som med Super Mario). Men nu har min kära man gjort det ännu svårare och jobbigare för mig. Han har lagt in bubbelspelet på sin mobil, och vi har en intern tävlan oss emellan. Det sura är att han leder med några fjuttiga poäng. Inte så konstigt kanske, han bär ju spelet med sig hela dagarna och kan öva när helst han känner för det.

Jag vill i alla fall tipsa alla som har en tråkig stund över att spela lite bubbelspel. Skojsigt värre!


1 kommentar:

Kalle sa...

LEDER MED NÅGRA FUTTIGA POÄNG!!!!
Pyttsan, JAG ÄGER I BUBBELSPELET!!