torsdag 11 juni 2009

Middagslur.....


Ytterligare en eftermiddag med matte på jobbet har satt sina tydliga spår. Ikväll är det en trött liten hund som myser hemma hos oss. Hon har uppfört sig exemplariskt de här två dagarna på jobbet och har även accepterat att åka bil.
Idag har hon under varje biltur somnat gott i bagaget och också slumrat vidare då jag stängt efter mig och lämnat henne en stund. Känns kanon att det gick så lätt att övertyga henne.

Men efter att hon ätit sin mat nu ikväll var hon så trött att hon somnade över vattenskålen =)
Hon väljer medvetet plattorna nedanför järnspisen där det är svalt och skönt. Var bara tvungen att ta ett kort på henne då sovställningen inte ser helt skön ut enligt mig.
Men kopplar av gör hon och jag gillar henne bara mer och mer för varje dag. Idag har hon tom lyssnat då jag grymtat till när hon närmat sig hönsskit på gräsmattan eller svarta sniglar på grusvägen. Så allt går åt rätt håll och imorgon har hon bott hos oss en vecka. Jösses Amalia var tiden rusar iväg.

Många av de jag träffar och pratar med tycker att hon är väldigt stor för att vara 9 veckor gammal. Och det kanske hon är, jag har ingen aning och inget att jämföra med. Men vad gör väl det i så fall, hon är ju den goaste av goaste och storleken har ju ingen betydelse. Fast å andra sidan så var det ju inget negativt med det heller.

1 kommentar:

Tomoko's blog with dogs sa...

Hello. Nice to meet you. I'm Tomoko living in Japan and a host mother of Carl from Hall Fast.
Someday I hope I can visit to Karin's place and see all Carl's brothers and sisters :)

I started a blog in English for my friends overseas especially Carl's breeder, Karin, and related families in Sweden :)

Here is my Blog. Hope you enjoy my life with Carl and other dogs!
http://meister.mie1.net/

Have a nice weekend!
Hugs to you and all,
From Tomoko in Japan