måndag 8 juni 2009

Maken på rastning.....


































Maken var ute och rastade Vilsa i kväll...........efter att han tagit hand om hur mycket disk som helst. Jag har nämligen haft lite mammor och barn här i eftermiddag, och vi har både mumsat i oss middag och fika. Eftersom diskmaskinen i vårt hem fortfarande är kaputt så var min plan att ställa mig vid diskbaljan och ta tag i det hela. Men maken min är ju en klippa utöver andra klippor på denna jord. Han erbjöd sig glatt att ta hand om disken (efter att jag återigen morrat om hur trist jag tycker det är att diska efter att man haft många gäster hemma).
Så han diskade, och diskade och diskade.
Och jag nattade barnen, läste lite och pratade med dem så där mysigt som det bara kan bli på kvällen då de är lite trötta. Och trötta var de. Stortjejen hade tidigare under dagen följt med pappa till simhallen där hon övat sig på att simma. Ambitiös till tusen den tjejen =)

Hur som helst så tog maken en promenad till dammen en bit bort från vårt hus, tillsammans med Vilsa. Hon skuttade runt, gjorde konster och busade, och maken gjorde allt han kunde för att lyckas ta lite kort på henne under tiden. Till och från så skuttade hon ur bild, men jag är stormförtjust även i de korten.

Kortet på "Hemvägen" säger så mycket om hur härligt vi har det här på landet. Kortet på vilsa sittande på vår nya "äng" är mest en liten vink om hur långt gräset kan bli om man slarvar bort nyckeln till gräsklipparen =). Övriga kort är mest för att visa vilken utomordentligt söt jycke vi investerat i.

1 kommentar:

Bente sa...

Va mysigt att hon har en riktig äng att skutta runt på! Det var nog meningen att det inte skulle klippas där ;-)