fredag 26 juni 2009

Vilsas fredagsmorgon, duktig vovve!

Nu vet jag!
Vilsa är en apporterande hund =)
Det visste jag ju i och för sig hela tiden, men hon har inte visat det där intresset riktigt för mig tidigare.
Men nu på morgonen när vi tog vår promenad ner till brevlådan (som ligger en bit bort) lät jag henne, precis som Pepsi, bära en tidning i munnen hem. Eftersom hon inte är så stor så fick det bli ett väldigt tunnt reklamblad.
Hon tog det i munnen och jag berömde henne så in i bomben. Tur att ingen hörde mig när jag gick och fjompade mig längs grusvägen. Men Vilsa var duktig och bar den enda hem.
Att hon sen håller på att protestera ute i köket när jag sätter mig två sekunder hör väl inte hit.
Hon jobbar febrilt där ute, med att få min uppmärksamhet. Drar ut tidningar från tidningskorgen, hämtar skor och har allmänt trist.
Nä lika bra att gå ut till henne nu....

8 kommentarer:

Bente sa...

Klart hon sak ha mattes uppmärksamhet...heeela tiden ;-)
Duktiga tjejen!
Atlas hälsar :-)

Therese sa...

Duktig tjej...:)

Karin sa...

Det började ju bra :) men nu vet du vad du kan ha reklamen till! Stoppa den i brevlådan så finns det alltid nåt att bära o du kan gå så många gånger du vill. Fiffigt va? Konstigt att jag inte kommit på det tidigare...
Kramen

Koola Viola sa...

Äsch trams, bära tidningar. Hon ska ju leta kantareller för bövelen. Lär henne det vettja. ;o)

blenda sa...

Karin: Vi är så dåliga på att hämta posten så det är inte ofta den är tom när vi går dit =)
Men visst det är ju en himla bra idé

blenda sa...

Koola V: Klart vi ska testa henne på kantarellsök. Kör de en sån kurs senare så ska jag gå den, absolut. Pepsi fattade ju aldrig det där med kantareller men hon var ju väldigt klipsk på mycket annat. Men behöver vi egentligen hund till det, vi hittade ju en hel del i höstas juuu

Kalle sa...

Ta med mig!!!
Jag är en hejare på kantarellsök!!

blenda sa...

Kalle: Det gäller ju att hitta ut från skogen oxå =)