söndag 7 juni 2009

Hundhelgen i stort......








































Så härligt med hundliv igen =)
Och tänk vad mycket en sån här liten rackare lär sig på knappt två dygn i sitt nya hem. Hon har funnit sin plats i den gamla bia- bädden under trappan och går dit så fort hon vill komma till ro och sova (förståndig)
Hon piper oftast vid ytterdörren då hon behöver gå ut för att göra sina behov. Första kvällen hände några olyckor, men nu har vi varit beredda och tar ut henne så fort hon sovit eller ätit. Fungerar över förväntan.
Hon har idag tuffat till sig en del och har börjat jaga sina första höns i trädgården. Till allas förvåning så valde hon våra Brahma och New hampshire att leka tafatt med. Lika bra att visa direkt vad som är okej och inte tänkte jag...... tills nästa upptäckt visade sig. HÖNSSKIT!
Hua meja vad hon är bra på att hitta. I lördags fick maken sätta för utrymmet under farstun, efter att Vilsa åtskilliga gånger krypit under där och kommit ut och luktat kattskit, urk urk!
Idag har hon istället bekantat sig med alla godsaker vår gräsmatta döljer. Hönsen går ju som bekant lösa ute i vår stora trädgård och titt som tätt så stannar de för att göra sina behov. Dessa behovpluttar har nu Vilsat gått och förtjusat sig i ordentligt. I nuläget klurar jag på hur jag ska få henne att låta bli, men det ger sig nog framöver skulle jag tro. I värsta fall får jag väl stänga in hönsen tills hon lärt sig låta bli :)

För övrigt så har vi mest bara varit den här helgen. Svärmor och svärfar var uppe och fikade en stund idag för att få se henne. Imorgon har vi ordnat barn- och hundvakt under en stund på morgonen då jag ska till frisören. På tisdag börjar det hårda livet igen efter att jag fått vara ledig hela fyra dagar, det var länge sen sist. Maken och jag kommer jobba tider omlott med varandra och förmodligen inte träffas alls mycket. Ett par timmar varje dag kommer Vilsa vara med mig på jobbet om det funkar. Får nog börja öva lite på att åka bil också. Men utöver det kommer vi ta det ganska lugnt..... tror jag!

3 kommentarer:

Bente sa...

Bara myser ;-)

Carro sa...

Vilken sötis! Hoppas det går bra med er nya familjemedlem!
Kram

blenda sa...

Det går utomordentligt bra här =)
Jag myser mest jag oxå, hi hi