tisdag 2 juni 2009

Dag med drag......


Är just nu på väg att avsluta en ganska välfylld dag. Förmiddagen använde jag till att fixa och dona lite inför att mina arbetskamrater skulle komma och hälsa på. Eller rättare sagt, jag hade bjudit hem dem eftersom jag tyckte att vi absolut borde unna oss lite personalvård (eller vad man ska kalla det)
Inte så att vi har problem som behöver vårdas, tvärt om. Men nån gång ibland kan det vara sunt att träffas för att prata om något annat än jobb. Lika bra att ta tag i det tänkte jag.

Jag fixade lite mat och fika, men hade givetvis hoppats in i det sista på att vi skulle kunna sitta ute. Men icke sa Nicke, en halvtimma innan de kom öppnade sig himmeln och jag rusade ut för att rädda dynorna i trädgårdmöbeln från den värsta skuren. Dukade upp inne och matglada som de är så uppskattade de maten...... och fikat =)

Efter att ha suttit hemma hos mig och pratat och ätit gav vi oss iväg till den lilla staden en bit österut. Där skulle det springas och lunkas då vi sen tidigare anmält oss till ett 5 km långt motionslopp, mest för den trevliga sakens skull. Min svägerska som var en av de två äldre i vårt gäng skuttade iväg med små lätta steg och tog sig snabbt runt utan att gå någonting. Det jobbiga var att hon fortfarande var den som såg piggast och fräschast ut när vi kom i mål. Strunt samma, hon är vältränad, bara att inse....

Alls som anmält lag med minst 5 deltagare fick en fikakorg efter målgång. Och detta var inte vilken fikakorg som helst. Nähä då, det var en riktig lyxvariant. Grillade kycklingklubbor, potatissallad, färskt bröd, skinka, mjukost, sallad, digestivekex, kexchoklad, äpplen och mineralvatten. Vilket kalas det blev. Vädermässigt så tyckte jag det var perfekt att gå i, men när man lite varm i kroppen skulle sätta sig och fika efteråt huttrade vi rejält. Från 20 grader igår till 9 grader idag. Brrrr
Men en trevlig avslutning på en trevlig dag blev det.
Imorgon ska jag vara med stortjejen i skolan, ska bli skoj att se hur de har det så här en vecka före första sommarlovet.

3 kommentarer:

Göran sa...

Läckra bakelser.
Är det månne egna färska jordgubbar? Har hört sägas att det skördats färska gubbar i dina trakter i dagarna.

Ann-Charlotte sa...

Låter som ni hade en härlig heldag!
Kram
Ann-Charlotte
PS jätte fint skåp...ganska avis ;)

blenda sa...

Göran: Bakelserna är syndigt goda, jag lovar dig =)
Jordgubbarna köptes på ICA så det är inget att skryta med. Men det var svenska gubbar och de säljer de numer varje dag där....