måndag 17 maj 2010

Oväntat besök.....


Barnen var riktigt förtjusta över att få fläsk och löksås till middag idag, kanske inte riktigt vad jag väntat mig. Strax efter middagen fick vi trevligt men lite oväntat besök här ute på landet. En balja kaffe önskades och så fick det bli. Barnen blev överförtjusta och sprallade igång lite väl mycket. Stortjejen med ett minne bättre än mitt och många med mig kom ihåg att jag lovat en tur till byagrannens stall. Sagt och gjort så fick det även denna kväll bli lite umgänge med stort djur på fyra ben. Stortjejen borstade, fixade och hann även med en liten ridtur innan läggdags. Så lycklig hon var där uppe på hästryggen, blev en varm känsla i hela mammakroppen. Jag känner bara att det snabbt måste bli av att investera i en säkerhetsväst. Jag är väldigt anti till att hon får rida utan, så det får vi ordna med snarast.

Inga kommentarer: