lördag 15 maj 2010

Pryltokig????
























































Jag brukar ibland säga att maken är aningen pryltokig. Då menar jag givetvis tokig i teknikprylar av alla de slag. Men när jag börjat fundera lite kring detta uttryck så inser jag att även jag är lite pryltokig, men absolut inte i tekniksaker. Nix, jag tycker bara att det finns så otroligt många tilltalande prylar för hemmet som i sig är väldigt vackra.... och ofta användbara också. Men är de inte användbara så är de förmodligen fina att titta på. Och sånt gillar jag. För att inte tala om kokböcker, oj vilken förkärlek jag har till sådana. Och visst tittar jag i dem, ett bra sätt att drömma sig bort en stund.

2 kommentarer:

Vackra Vita Ting sa...

Vad roligt att kika in på din blogg:) Ser ut som ni har ett underbart fint gammalt hus. Ja vitt kan man inte få för mycket av och i facket pryltokig hamnar jag lätt...hihi
Kram Paula

blenda sa...

Så sant så =)
Japp huset är från 1800- talet och mycket gammalt är bevarat, vilket jag är jätteglad för.
Kul att du kikade in förresten....