onsdag 19 maj 2010

Snart vankas det födelsedag i vårt hus......



Min stora goa tjej fyller sju år på söndag. Jag har under en längre tid frågat henne om det är något särskilt hon önskar sig. - Jaaa mamma, en eltandborste.
Hon önskar sig alltså mest av allt en eltandborste i sjuårspresent. Ganska sunt tycker jag, men oxå ganska ovanligt. Men självklart ska vi köpa henne en eltandborste. Igår fick hon samma fråga från en av våra släktingar, och vet ni vad hon svarar då?
- Jo, jag önskar mig massor av 50-öringar så vi kan vinna tävlingen i skolan och skicka pengarna till barnen i Haiti.
Också det är ju väldigt sunt, men ganska ovanligt. Skolorna här i kommunen har utmanat varandra att samla ihop så mycket 50-öringar som möjligt. Jag vet att det lag som vann skulle få något, men minns inte vad, kanske en stor påse godis eller nåt. Men snacka om att stortjejen är tävlingsmänniska och gör vad som helst för att vinna. Inget ego- tänk där inte.

Tja vi får väl se om paketen blir fyllda av småpengar eller om vi kan komma på något annat. Känns som om hon blir lycklig bara hon får sin tandborste =)

Inga kommentarer: