torsdag 21 oktober 2010

Höst och vinter på samma gång....








Vilka kontraster det varit här, från en dag till nästa gick det från gyllene höst till kritvit vinter. Jag som älskar hösten kände mig inte riktigt färdig med den än. Skogen är fortfarande full av svamp och färgerna var fortfarande så vackra om än lite bruna. Men när jag vaknade idag och hela världen runt omkring mig var alldeles vit kunde jag ändå inte annat än att le. Jag älskar snö, blir pigg och glad av allt det ljusa. Småtjejerna skuttade glatt och frivilligt ut och lekte och helt plötsligt hade jag glömt att det var höst och inte vinter.

När maken kom från jobbet i eftermiddags hjälpte han stortjejen att bygga en snöhäst. Jag skulle iväg på föreläsning och hade lite bråttom, men jag hann fixa dem lite mellanmål först. Mackor, varm oboy och lite frukt i solskenet med en snöhäst som kompis..... sämre kan man ha det =)
O va glad jag blir när maken tar lite bilder jag kan låna.

1 kommentar:

Jessica a.k.a "Krasnaja" sa...

Avundsjuk!!!
Åh vad härligt med riktig snö, och vilken fantastiskt fin snöhäst.
Du har en riktig guldfamilj Linda, ni är så fina allihopa.

Stor kram

Jessica