måndag 18 oktober 2010

Hösten är mysig,......



Jag känner en viss miss i planeringen. Jag sa under förra veckan till maken att nu måste vi passa på att ta en massa fina kort på barnen, nu när alla träd är fyllda med löv i alla möjliga vackra nyanser av gult, orange och rött. Av någon konstig anledning så försvann sedan veckan innan vi hann ge oss iväg till en vacker stenmur med massor av lönnlöv under. Idag när jag körde samma väg som förra veckan insåg jag att mycket av det vackra gul- röda hade skiftat färg och blivit brunt. Inte för att jag har något emot det alls, jag känner mig bara lite snuvad på allt det vackra som var förra veckan. Men jag ska ut och leta upp nya fina platser i veckan där det fortfarande är lite nyhöst.

Stortjejen och jag har fått för oss att åka på loppis till helgen, och då menar jag inte att åka och kika. Näpp, vi har bokat oss vars ett bord och där ska vi försöka oss på att sälja lite pryttlar. Vi har pysslat lite här hemma oxå så vi får väl se vad vi får med oss, några små burkar med torkade trattisar kanske.

De lila raggsockarna har svärmor stickat till mig. Jag har som vana att köpa något nytt garn varje höst och lämnar sedan över det till svärmor med varm hand då jag inte själv klarar av vare sig fyra stickor eller annat än rät stickning. Raggsockar är helt klart oslagbart här i vårt gamla lite smått dragiga hus. Får nog lämna in lite garn åt småtjejernas fötter oxå tror jag. Om inte annat för att de blir så otroligt fina.

Inga kommentarer: