lördag 18 december 2010

Julhuggningsfika......



Idag var vi bjudna på den årliga julgranshuggningen hos grannarna i byn. Jag hade ju lite bråttom med granen i år och hade fixat en på egen hand tidigare i veckan. Men till byagrannarna var vi hjärtligt välkomna ändå. Som vanligt hade det dukats upp med en mycket trevlig senfrukost.

Hemgjord vinglögg och pepparkakor. Olika sorters hembakat bröd, rökt kött från röken som finns placerad i trädgården. Det var egengjord rökt korv, älghjärta och vildsvinskött. Jag blev lite imponerad av stortjejen som smakade allt och blev fullkomligt frälst i dessa rökta delikatesser. Det fanns en viltpate med tillhörande valnötschutney, whiskeycheddar och goda frukter. Kan erkänna att mitt matintresse spädes på då jag är på besök hos denna "matdam".

Trevligt var det och en väldigt massa människor överallt. Extra härlig känsla att kunna ta sparken och pulkan dit i det vita vinterlandskapet.

2 kommentarer:

Jessica a.k.a "Krasnaja" sa...

Underbara bilder som alltid, dina flickor är så fina :)

Och svar:
Linda, Linda...med det naturligt galet, tjocka, vackra, långa mahognyfärgade håret...
Du vet att du kan bli rik en dag på att sälja det ;)

Ni får också ha en härlig jul i ert drömhus.
Stor kram!

blenda sa...

Ha ha kan man bli rik på det. Börjar faktiskt förbereda mig mentalt på att kapa av det rejält =)