söndag 5 december 2010

Vinterpyssel inför jul....

















Glöggen är fixad, pepparkakshuset likaså. Stjärnorna är sedan en vecka placerade i våra fönster och barnens adventskalender är efterlängtad och välbesökt varje morgon här hemma. Ute är det så otroligt vackert och alldeles gnistrande vitt. Vi har bakat knäckebröd och varit ute och åkt spark och pulka. Med andra ord har vi det ganska lugnt och skönt på landet.

Tror jag ska bege mig upp på vinden och plocka ner lite tomtar oxå..... det är ju nu innan jag vill ha dem framme.

3 kommentarer:

mamma c sa...

wow vilket pepparkakshus!
kan man beställa =)

Anonym sa...

Gud vad fint och härligt ni har det!
Jag kan säga att jag har ingen julkänsla ALLS i år, troligt pga att jag har en massa packande att göra och mitt i det kommer familjerna hit för att fira jul...så jag kan inte riktigt packa allt..
Men NÄSTA jul, då blir det mys. =)

Stor kram från Malmö

blenda sa...

Mamma C: Klart du får beställa. Jag är så tråkig att jag haft samma mall till pepparkakshus i elva år. Men å andra sidan så gör jag ju det på rutin nu för tiden..... men jag gillar det och vill inte byta ut det.

Tack snälla Jessica. Men hos mig är det det gamla huset i sig som gör det hela mysigt. Och det är faktiskt mycket mysigare att ha hela familjen hos sig än att ha massa prylar som ger mys =)