onsdag 15 december 2010

Vilken dag....



Jag borde verkligen inte sitta här vid datorn, nix. Jag har massor att förbereda inför morgondagens festligheter, men jag får inget mer vettigt gjort ikväll. Bara att inse detta.

Så istället sitter jag här och njuter av flera härliga händelser under den här dagen. För det första har jag tappat upp min glögg på flaskor, tror att jag bjuder jobbarkompisarna på den imorgon. För det andra så har jag varit på en mycket konstig fikastund idag. Fikat i sig var det inget konstigt med, men personen jag satt och pratade med har jag en väldigt speciell relation till. Vi har massor gemensamt och det är just det som med hjälp av andra fört oss samman. Lite kryptiskt, men ett häftigt sammanträffande med mycket känslor involverade.

När jag ändå var i stan passade jag på att åka och köpa oss en julgran av min gamle arbetskamrat, en idag glad pensionär. Det där med att välja är verkligen inte min starka sida och det är jag skrämmande nog medveten om. Att gå ut och äta på restaurang är smått förödande då jag aldrig kan bestämma mig, och när jag väl gjort det så ändrar jag mig flera gånger innan jag mer eller mindre får blunda och peka i menyn.
När det gäller att välja julgran är jag om möjligt ännu mer förvirrad och velig. Jag tycker det är sååå jobbigt, är så rädd att jag ska välja fel och oftast tycker jag inte att någon stackars gran duger när jag står och väljer. Men varje år när jag väl fått upp granen och klätt den så är jag hur nöjd som helst. Idag tog det mig bara en dryg halvtimma att välja och som det känns nu så är jag väldigt nöjd med mitt val, men jobbigt var det ;)

En sista positiv sak idag, måste bli den fjärde. Vi har fått vår spiskassett installerad i vår öppna spis. Vi är så nöjda och trodde inte att det skulle bli så bra som det blev. Den fina uppmurade stenväggen blev liksom fulländad när kassetten kom på plats. Så nu ska vi inte bara elda i köket utan även i vårt "trärum". Mys mys.
Nähä nu ska jag krypa till kojs och smälta denna händelserika dag.
Kram

2 kommentarer:

Vackra Vita Ting sa...

Åhh vad mysigt med kamin:) Jättefint blev det verkligen! Vi har oxå den planen, ska bara lyfta luren och det kan vara en låång process i bland:(

Jag vill verkligen ha en riktig gran i år men vi är inte helt överens hemma, den barrar ju bara och så är alla glesa hehe vi får se vem som vinner striden;)

Kram Paula

blenda sa...

Antar att du är den i familjen som strider FÖR en riktig gran. Klart ni ska ha det. Och barr kan man alltid dammsuga upp ;)
Jag ska lägga ut en bild på granen jag köpte..... den är inte alls gles. Så har du ju bildbevis till sambon, hi hi