torsdag 23 december 2010

Lugn kväll före dopparedagen......




Vår lilla familj har ikväll varit hemma och haft det lugnt och skönt. Maken kämpar fortfarande efter 12 år med att lära sig äta sill, något han aldrig varit förtjust i. Det finns människor i hans närhet som påstått att det skulle gå betydligt lättare att konsumera denna läckerhet tillsammans med en hutt. Detta är inget jag går i god för, då jag tycker inlagd sill är jättegott och snaps är......tja ogott ;)

Nu passar jag på att önska alla en riktigt go och lugn jul, så hoppas vi att tomten kommer imorgon.
Varma kramar från mig på landet.

Men det ser fint ut på bild, ett ståtligt snapsglas, en Op- Andersson och en assiett med julplock. Imorgon ska jag bjuda maken på sill igen och vem vet, det kanske lossnar.

1 kommentar:

Mycket hushållsnära tjänster sa...

God Jul på er alla. Med eller utan sill;-)