söndag 5 juni 2011

Årets första dopp...... men inte för mig



Idag denna soliga, sköna dag har jag tillbringat min tid på jobbet. Jag har knappt hunnit ha näsan ute i solskenet men fick i efterhand glädjas åt bildbevisen ovan. Maken tog med sig småtjejerna och Vilsa till sin bror med fru över dagen. Årets första dopp i havet för tjejerna blev det också, maken hittade ursäkter för att slippa doppa sig så klart.

MEN den stora överraskningen för dagen är att vår fega lilla hund dagen till ära har vågat sig ut på djupt vatten. Hon har tidigare endast njutit av på sin höjd magdjupt vatten. Frågan är om lilltjejens kämpande förra helgen (då hon kastade ut friterade räkor i vattnet till Vilsa) som har gett resultat. För simmat har hon gjort och ingen blev mer förvånad än jag.

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad kul att Vilsa blivit "stor" :) Kram på er alla, Karin

blenda sa...

Ja nu stämmer det gamla ordspråket bra igen. "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge"