torsdag 30 juni 2011

Blomstrande sommarskönheter.....









Man skulle kunna tro att hela vår trädgård blommar just nu, men så är verkligen inte fallet. De buskar vi har i trädgården har slutat blomma och är nu istället gröna (o fina).
Jag gillar verkligen att inhandla diverse sommarblommor och jag gör det med glädje varje år. Dock är vår trädgård så stor att det knappt märks när man planterat något nytt. Men jag har lite intill ingången eftersom det är där man passerar och befinner sig en del då man är ute.

handelsträdgården som jag varje år besöker hade de i år den intressanta blomman på bilden med trätunnan. Det är en fetbladsväxt som jag inte vet namnet på. Men det intressanta är att på en enda planta blir det flera olika färger på blommor. Lite samma känsla som med Hedemorahöns, där man kan få olika färger på kycklingarna ur samma kläckning. Skoj tycker jag, och en väldigt tålig blomma verkar den vara.

Inga kommentarer: