måndag 6 juni 2011

Vardagslyx på landet.....






Jag smög mig ut ganska tidigt i morse, innan övriga familjen vaknat. Jag hissade vår fina gul- blå flagga, jag plockade in ägg från kackelboa och jag smög runt o fotade lite i trädgården.

Vår trädgård är allt annat än välvårdad. Den är lite charmigt tilltuffsad här och var, omringad av kirskål och utan en enda rabatt. MEN vi har massor av fina väldoftande eller ögonfallande buskar, som schersmin, syrén, rhododendron och för att inte tala om de vita buskrosorna. I maj och juni njuter vi av alla blommor som inte behöver det minsta hjälp för att växa, men därefter är vår trädgård mest grön. O grönt är ju fint det oxå.....

Och grön är även min sallad och dill som jag sått i den gamla pallkragen. För mig är det lyx och lycka att kunna gå ut och plocka sin egen sallad eller att gå till kryddlandet och ta in lite örter till middagen. Vardagslyx på landet!

Frukosten tillbringade jag på altanen till ljudet av gökens ko- koande, helt magiskt!

Inga kommentarer: