torsdag 30 juni 2011

Sicken chokelaaaa....



Idag efter ett lasarettbesök åkte stortjejen och jag in till stan för att äta lunch. På väg tillbaks till bilen går vi hand i hand och småpratar lite jag och stortjejen. Helt plötsligt vänder hon sig om och säger till mig. - Du mamma, ser du vem det är? Det är ju hon som har en av bloggarna du följer, hon som var med i "Halv åtta hos mig".
Jösses, den lilla tjejen har verkligen både ögonen och minnet med sig. Och visst hade hon rätt, den numer rikskända Inredningsfrun var precis den hon fått syn på. Det är ju länge sen det programmet gick på tv nu och inte visste jag att hon lagt på minnet vilka bloggar jag följer, det är ju ändå några stycken......

Vi avslutade vårt lilla stadsbesök med ett besök på Kahls kaffe och te- butik. Jag inhandlade mig såklart lite chokladmint te samt ett annat te. Stortjejen önskade kulglass och det blev verkligen en kul upplevelse. Jisses amalia vilken god glass de hade där, italiensk och smakrik till tusen. Jag själv tog en kopp te och en chokladpralin från Ölandschoklad, med namnet Sött och salt. Den är så magiskt god och jag kan verkligen inte låta bli att "unna" mig en sådan vid de tillfällena jag besöker den lite större staden i öster. Ett tips till alla chokladfantaster och väl värd sina 12 kr.

Ikväll har jag så klart testat båda tesorterna jag köpte.

Inga kommentarer: