onsdag 25 januari 2012

Energikick.....



Vilken energi jag har haft idag. Just den energin jag så länge letat efter men inte riktigt funnit.

Jag startade morgonen med 50 längder i den lilla stadens simbassäng. Väldigt nödvändigt och behagligt för min otränade "gamla" kropp. Det är så härligt när man hittat en aktivitet som både gör nytta och som samtidigt får en att skingra tankarna och koppla av. Ungefär som när man tar med sig hunden ut på en lång skogspromenad....... härligt!

Energin höll i sig och nu har golven fått sig lite uppfräschning och i en bunke på bänken står degen på jäsning, semlebulls- degen alltså.

Utanför fönstret är det vinter, dvs vitt och soligt. Domherrar och talgoxar mumsar i sig av solrosfröna och Doris och Zlatan sitter en bit ifrån och spanar in alla småfåglar.

Behöver jag säga att jag njuter?

Ikväll ska jag till den lilla staden för att fika med ett gäng tjejer samtidigt som vi kommer falla för frestelsen att inhandla diverse livsnödvändiga plastattiraljer.

Inga kommentarer: