söndag 29 januari 2012

Minisemlor......





Idag lyxade vi till det lite och gjorde minisemlor till förmiddagsfikat. Väldigt uppskattat av stortjejen och hennes syssling som var på besök...... och ännu lite mer uppskattat av maken. Goda var de i alla fall och jag ger mig den på att det har med mjölet att göra. Det mjölet jag fick för ett tag sedan, det som var fluffigt istället för kompakt.

Stortjejen och jag stannade till i butiken här om dagen och nu laddade jag upp med en femkilos- påse här hemma. Om andan faller på och jag blir baksugen i veckan.....

Den rostiga buren tog jag upp från jordkällaren för ett tag sen. Jag satte i en liten kruka med en murgröna samt flyttade upp ängeln som varit väl dold under de vita julstjärnorna den senaste månaden. Nu hänger hela härligheten i köksfönstret och lyser upp tillvaron lite extra.

Inga kommentarer: