lördag 28 januari 2012

Fötterna lika lena som småtjejernas......

Underbara tulpaner inköpta på Ica i vår lilla stad



Åhh vad jag ångrar att jag inte hade med kameran då jag var och träffade alla goa byatanter här om kvällen.

Vi startade i granne R.s källare med lite visning av otroligt nödvändiga prylar för kroppen, dvs krämer på längden och krämer på tvären. Vi badade fotbad, packade in våra vintertrötta fötter i plastpåsar och raggsockar, smorde och smakade på fruktdrycker. Jag är ju inte så mycket för att vårda min hud, men jag blev (faktiskt) lite imponerad. Jag är skeptisk till det mesta och behöver bli överbevisad för att vända riktning. Dvs jag tror inte på spöken av den anledningen att jag inte blivit överbevisad, jag köper inte anti- rynkkräm då jag inte riktigt tror på det (och jag tycker att kroppens åldrande är något vackert).... ja ni förstår va.

Men på mjuka lena fötter och en femhundring fattigare skuttade vi upp en våning hos granne R för att avnjuta kvällens måltid/fika. Och det var just här jag önskat att jag haft kameran med mig. Granne R är som vanligt helt fenomenal i köket och det märks att hon trivs där.

Hon hade på ett stort fat lagt upp en mathavresallad innehållande knallröda granatäppelkärnor, bitar av chevré och valnötter samt örtkryddor. Så god och en riktig fröjd för ögat.
Hon hade även gjort en pastasallad som även den var en glädje för gommen. Hemgjort supertunt knäckebröd, oliver, ostar och gott vin.
Behöver jag säga att jag ska ta mig ner till henne framöver för lite receptstöld igen?

Igår kväll åt vi bakad potatis, beställt av de båda småtjejerna i familjen. Eftersom kameran låg nära så fick den middagen hamna på bild istället.

Inga kommentarer: