lördag 28 januari 2012

Två värmande TACK!








Jag har ikväll suttit i soffan och avnjutit en mugg av mitt nya goda chokladte. Samtidigt har jag lyssnat på Gary Moore´s The Loner på hög volym och filosoferat över min tillvaro. En skön och härlig blandning med andra ord.

Jag har denna veckan fått två varma och omtänksamma TACK! Det första tacket fick jag tillsammans med en flaska gott rött vin och ett kort föreställande en glad groda. Makens jobbarkompis som jag inte alls känner bad om akut hjälp med att fixa en 60- årspresent till en dam och jag agerade första hjälpen. Dvs jag fixade i ordning en cellofanklädd korg innehållande massor av godsaker så som choklad, ost, fikonmarmelad, kex, frukt, nötter och vin. Den blev riktigt fin och även här ångrar jag att jag inte hade kameran framme.
Makens jobbarkompis blev så in i vassens glad och när han blev glad så blev ju jag glad, lixom.

Andra tacket i veckan värmde nog lika bra som vår spiskassett här hemma. En present som bestod av två hjärtformade muggar, två påsar te och små sockersöta chokladbitar inslagna i fint papper. Men det var ändå inte innehållet som själva grejen, nej det var kortet som värmde allra mest.
Ett bevis på att jag är bra som jag är och att någon uppskattar just detta. Ett tack som jag kommer leva på länge, från en fin vän.

Nu ska jag fortsätta mitt lördagsmys här hemma tillsammans med småtjejerna och deras kompis som ska sova här inatt.
Kram

Inga kommentarer: