fredag 2 mars 2012

G klippte till mig......





Jag är inte så förtjust i att lägga ut bilder på mig själv här på bloggen. Men idag är ett undantag eftersom jag för första gången på väldigt länge kan lägga ut före-och efterbilder på mitt hår.
Jag har haft långt hår ganska länge nu och det var verkligen långt. Välvårdat och blankt och jättefint de få gånger det var utsläppt eller när den tjocka flätan på ryggen var nygjord.

Men en flaska balsam räckte till tre- fyra tvättar och hårborsten jobbade febrilt både morgon, middag och kväll. Inte speciellt ansträngande egentligen men dags för förändring. I nästan två år har min fina vän och frisör förbarmat sig över mina toppar men idag var det alltså dags att inta frisörstolen på riktigt.

Ödmjuka frisör G fick fria händer av mig och jag förlitade mig helt på hennes kunskap och erfarenhet vad gäller hår och frisyrer. G valde att klippa av luggen till haklängd och sedan slutta övrigt hår ner mot ryggen. Håret klipptes sedan upp rejält och vips så kom det fram en massa självfall som jag inte sett röken av på flera år. Så kort framtill och långt på ryggen blev resultatet.

När jag kom hem gick stortjejen och gömde sig när hon fick se mig. Den spontana reaktionen från henne var- du var mycket finare innan, jag ville inte att du skulle klippa så mycket.

Faktum är att jag redan tror att hon har vant sig, även om förändringen blev tuff. Men jag svarade lite klatschigt att det är ju bara hår och sånt växer ju ut igen (som om jag varit helsnaggad). Och jag är ju fortfarande långhårig.......

5 kommentarer:

mamma c sa...

jätte fint!

Kalle sa...

Vacker!

Frida sa...

Du är verkligen jättefin!

Siv sa...

Hoppas dottern vänjer sig för det blev fantastiskt fint/kram Siv

blenda sa...

Stortjejen har vant sig och tycker nu att det känns helt okej med en icke lika långhårig mamma.
Jag lyckas dock inte få till håret som frisören gjorde, men så är det väl alltid =)