söndag 11 mars 2012

Helgen som gått...... och som vi gått.









Vilken härlig avslutning vi fick på helgen som varit.

För att sammanfatta helgen så startade vi med tacokväll som så många andra här i lagom- landet. Jag blev oerhört berörd av att se och lyssna på Per Morberg hos Skavlan. Känslig, skör och väldigt långt ifrån den människa han "spelar" i de flesta tv- program han gör. Jag blir för övrigt oftast imponerad av de gäster han får till sitt program.

Igår var vi iväg på lite buskis- skoj ala "Dag- Otto Flink". Julklapp till hela familjen och något som småtjejerna längtat länge efter. Vi avslutade kvällen på en mysig restaurang med sååå god mat, även att väntan var i längsta laget innan maten kom in.
Slutligen fick vi lyssna till omröstningen i Melodifestivalen i bilen hem, vilket var perfekt för två småtjejer att somna till.

Idag har jag varit och jobbat lite extra på min lediga helg. En klarblå himmel och strålande sol lockade därefter till en skogsutflykt. Fina kusinen och barnens sysslingar följde med oss och det blev en mycket skön avslutning på helgen.

En liten vandringsled på 1,5 km var alldeles lagom för barnen. Fin natur och informationsskyltar så vi kunde se vad vi passerade. Vi tog sedan bilarna till ett av mina smultronställen för att grilla lite korv...... och mumsa på de sista minisemlorna för säsongen. Rödrosiga kinder på glada och nöjda barn fick vi med oss hem och nu är de trötta och längtar mest till sängen.
Härligt!

Inga kommentarer: