lördag 28 april 2012

Maj- meditation.....

Testade att göra pajdeg på dinkelmjöl här om dagen. Det gick riktigt bra om jag får säga det själv.... ja faktiskt mycket godare än vanlig pajdeg.

I maj kommer en jobbarkompis hem till mig för att hålla en meditationskurs. Hon fick en bra känsla då vi hade vår senaste personalfest i jordkällaren här hemma. Ett steg ner i "underjorden", mörker och massor av tända ljus.....tyst och behagligt. Det i kontrast till lantluften och lugnet utanför dörren gjorde att det blev ett bra val för hennes kursverksamhet.
Att jag sedan gillar att fixa och dona i köket blir bara ett plus då det ska serveras lite enklare lunch under dagen. Pajen jag gjorde var ett test för att se vad som kan vara gott att ha i.
I just den här hade jag blandfärs, squasch, paprika, oliver och lagrad ost.


Inga kommentarer: