lördag 7 april 2012

Soffmys tillsammans.....


Idag var vi tillsammans med makens äldsta storebror och fru bjudna på påsklunch hos svärföräldrarna. Hemgjord kålpudding, Jansson, köttbullar, sill och inlagd strömming var lite av det vi fick njuta av. Så mycket godare det är att äta sån här mat när man inte själv stått och gjort den. Så tyvärr fick inte svärmor samma njutning som oss andra. Men får väl ha lite restfest imorgon istället.....

I eftermiddags gjorde jag något jag inte gjort på den tid jag minns. Jag gick och vilade middag.....
Och jag somnade som en stock, förmodligen välbehövligt, men väldigt ovant. Skönt!

Ikväll har hela familjen haft filmmys i soffan, och det händer inte ofta att vi kollar på film. Jag gillar egentligen att gå på bio, men jag har en jobbig svag punkt. Jag kan inte klara mig med att bara snyfta lite till filmer jag ser, jag gråter och snörvlar om vart annat. Och ibland blir det både jobbigt och pinsamt på en biograf.

Kvällens val av film blev den helhärliga filmen "Hur många lingon finns det i världen".
Så varm och bra. Och det blev många härliga funderingar från småtjejerna, varvat med skratt, gråt, snörvel och fniss. En helmysig familjekväll med andra ord.

Nu väntar sängen och två tidiga mornar på jobbet.
Kram

Inga kommentarer: