fredag 6 april 2012

Mätt, go och nöjd!









Nu har ytterligare en kväll gått alldeles för snabbt för min smak. När vi äntligen fått till ett tillfälle att träffa fina vännerna så bara rann tiden iväg.

Men vi har haft en riktigt lugn och trevlig kväll och för att tala för mig själv så är jag riktigt proppmätt efter tre rätter i magen.
Förrätten glömde jag fota, men den verkade gå hem hos alla..... även barnen.
Till varmrätt åt vi ugnsbakad lax och till det ljummen färskpotatis med sparris och bacon. Riktigt gott!
För första gången har jag idag även testat på att göra creme brulee. Till den gjorde jag en äppel- och kanelkompott. Mumsigt även det.

Så nu sitter jag här vid datorn och känner mig mätt och glad...... och sömnig.
Imorgon väntar antingen en lång skogspromenad eller en kortare joggingtur med Vilsa. Maken var idag ute och sprang två mil vilket tyvärr inte sporrar mig ett dugg. Varför kan inte jag vara född med en liten gnutta tjurighet eller tävlingsinstinkt när det gäller löpning.
Suck!
/Kram

Inga kommentarer: