lördag 28 april 2012

Prylfia..... det är jag det


När jag fyllde år fick jag ett presentkort på den tidigare lilla, numer stora inredningsbutiken i den lilla staden. Min tanke var att spara presentkortet tills jag hittade något "större" som jag önskat köpa mig. Men sen är det ju så att jag gillar att småhandla prylar och i just den här butiken är det ganska lätt att springa på en massa fina pinaler.

Som tex fina muggar i flera olika färger, något som är både lockande och jättesvårt då man måste välja färg. Det fick bli en nougatfärgad och en ljust lindblomsgrön. Och av en slump fanns det även ett litet fat på fot i samma färger..... val val och val. Fick bli en grön tillslut, och nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog en annan färg. Men det är ju sån jag är.
Jag hittade också en fin skärbräda i porslin samt några dricksglas med bladranka på. Tänk va lite prylar kan förgylla just denna veckas annars lite gråa och smått tunga vardag.

Inga kommentarer: