fredag 1 juni 2012

Årets första jordgubbar.....


Våra planer för kvällen var så där fredags- mys- vanliga, med grillat, Let´s dance och en godisskål på soffbordet. 
Och kvällen blev precis så, fast lite bättre. Vi fick nämligen med kort varsel äran att bjuda svärföräldrarna på middag. Och inte vilken middag som helst, de valde att fira sin 38.e bröllopsdag här i skogen hos oss.

Det fick bli lite grillat med en god pastasallad till. Lilltjejen och jag fixade yoghurt- panna cotta med jordgubbar, mynta och choklad till efterrätt. Lilltjejen stod för kvällens dukning.

 Vi har suttit uppkrupna i soffan, ätit godis och tittat på Let´s dance. Jag känner mig nöjd och lite lycklig och imorgon tänker jag ha sovmorgon. Fast jag gillar ju tanken på att smyga ner i köket, slå på "Ring så spelar vi" på radion (jag vet att det kan tyckas nördigt, men jag gillar det programmet, det hör liksom till lördagsmornarna). Jag ska förbereda mat inför knytiskalaset på kvällen, baka lite bröd och fixa med frukosten...... sånt som jag gillar och mår bra av.

Eller tar jag den där sovmorgonen jag så väl behöver.....
Men nu, Anton eller Molly??

Kram

Inga kommentarer: