fredag 15 juni 2012

Efterlängtat sommarlov......

Idag har det varit skolavslutning på småtjejernas skola, tillika den skola jag själv gick på från år 1-6. Så med många härliga minnen for vi iväg till den lilla kyrkan imorse.

Vi fick njuta av underbar sång från alla goa barn på skolan och ett extra plus till lärare M som skrivit ihop nya sommartexter till låtarna Amazing och Sean den förste banan. Härlig sång med glimten i ögat. De duktiga eleverna i år 2 spelade blockflöjt tillsamman.  Lilltjejens klass blev till gräshoppor och de både sjöng och hoppade i kyrkan. Rektorn höll ett trevligt tal, och som vanligt blev det för höga toner för att jag skulle klara av sommarpsalmerna vi sjöng i kyrkan. Och med mycket värme och kärlek konstaterade vi alla att ett långt och efterlängtat sommarlov ligger framför alla fina barn nu.

Tillbaks på skolan var det sedan dags för det traditionella "utspringet" på skolgården, ännu mer skönsång och till sist önskades sexorna lycka till med flytten till högstadiet. Till och med solen lyckade spricka igenom och ge oss ett riktigt skönt sommarväder för en stund.

Lilltjejen passade på att tacka sin fina kompis T lite extra idag. Han ska nämligen börja på en annan skola till hösten, och han kommer bli mycket saknad av lilltjejen.

Som den lite tidsstressade mamma jag är åkte jag vidare till jobbet för att spendera några timmar där innan det var dags att ta kort- helg. 

Vår kväll har varit som hämtad ur en liten saga...... dvs småtjejerna har lekt utomhus hela kvällen. De har inte varit osams en gång (inte så vanligt), de har önskat mat och valde då plockmat med massa frukt och grönsaker och marängsviss till efterrätt.  De bad sedan själva om att få gå och lägga sig och somnade nästan direkt.

Jag har planterat klart alla mina blommor, tittat på fotbollen (utan en ilsken make bredvid mig =), jag har druckit te och jag har njutit av att jag är ledig både ikväll och imorgon.

Med andra ord en toppenkväll.....
Hoppas maken har lika trevligt på sin jobbfest där han tillbringar denna junikväll.....

Kram

Inga kommentarer: