onsdag 13 juni 2012

Njuta av livet på landet.....

Jag var nyss ute och hängde upp lite tvätt ute på tvättlinan. Tur som jag har så får jag då passera våra otroliga rosbuskar. Jag njöt verkligen av doften som spred sig. Jag tycker varje år att det är lika trist att allt blommar över så fort, jag vill njuta mer.

Men idag är jag ledig efter många dagar på jobbet, så idag blir det att njuta av doftande rosor, nyklippt gräs, enorma schersminbuske och min övergående träningsvärk.

Igår kväll sa min goa kollega till mig innan hon gick hem
- Hej då, nu ses vi inte förrän i mitten av augusti.

Jösses jag har verkligen inte fattat att det är dags för semestrar än. Hon börjar sin semester på måndag och när hon kommer tillbaks är det i samma veva dags för mig att börja. Jätteskönt, men konstigt och lite vemodigt på en och samma gång. Men faktiskt så kan jag erkänna att jag både behöver och ser fram emot vår oplanerade semester i år.

Men nu ska jag njuta av stunden och livet på landet.

Kram

Inga kommentarer: