måndag 8 oktober 2012

Heliga veckan....




En härlig höstdag har passerat..... och jag sitter nu ikväll och (host host) gläds med alla jägare som har fått vara ute i skogen idag.
Själv hade jag helst tillbringat dagarna med en stor svampkorg på ena armen, ett par gummistövlar på fötterna och en glad Vilsa- hund bredvid mig, även jag i skogen då så klart.

Och jag vet att allemansrätten även tillåter oss att spatsera runt i skogarna, men njae..... där går nog min gräns. Jag vet nämligen att alla jägare inte är lika förtjusta i att bli "störda" under årets absolut heligaste (manligaste) helg. Och det finns nog allt lite skott- stinna karlar ute i markerna nu.

Men väntar jag bara tills nästa vecka så är semesterdagarna slut för de flesta och skogen till för mig igen.

Så länge får jag glädjas åt höstplanteringen utanför huset. Ha en fortsatt bra kväll.

Kram

Inga kommentarer: