söndag 21 oktober 2012

Utflykt med tjejerna.....









Idag har jag och två tjejer varit iväg på en liten utflykt igen. Första stoppet blev den stora outlet- butiken mitt ute i den småländska skogen. Vi strosade runt i diverse butiker och kunde mot slutet konstatera att vi alla funnit vars ett par skor. Ni vet så där glada och nöjda som tjejer kan bli över sina fynd.

Till lunch mumsade vi på god salladstallrik från restaurangen. Strax därpå fortsatte vi vår färd ännu längre ut på landsbygden. En liten inredningsbutik med tillhörande cafe´ var vårt mål. Ingen av oss hittade något "nödvändigt" att handla, men lite fika blev det. En stunds tjejsnack och vi bestämde oss för att besöka ytterligare en butik på väg hem. En stackars tupp och hans hönor höll på att mista livet framför bilen som J så stabilt rattade under dagen.

Nästa stopp blev den mysiga butiken vid namn "Skattskrinet". När vi körde upp på parkeringen blev vi rörande överens om att det såg ganska stängt ut. Men jag hade ju precis varit inne på hemsidan som försäkrade att butiken var öppen mellan 12-16. Tyvärr läste jag bara det finstilta, för nu när jag kom hem och kikade så står det med stora bokstäver att de håller stängt. Kan säga att vi blev lite fundersamma då det hängde en lapp på dörren där det stod att butiken håller stängt pga för kall temperatur inomhus. Kändes lite konstigt denna varma höstdag, men så var det.

Istället fick jag lotsa mina vänner längs små slingrande grusvägar, förbi skog och genom byar..... hem till mig. För att summera vår dag så har vi haft det väldigt lugnt och mysigt om än med ett lite snöpligt avslut.

Snart smider vi planer för kommande utflykter...... mysigt!

Kram

Inga kommentarer: