torsdag 18 oktober 2012

Skogslycka, igen......




Idag hämtade jag upp lilltjejen vid skolan då hon slutade. I vår pyttelilla bil hade jag och stortjejen packat in tre svampkorgar, en fikakort och en söt svart hund. Med tanke på stortjejens måttliga entusiasm när det gäller skogsaktiviteter så valde jag den mest lättillgängliga skog jag kom på. Trots detta så tröttnade hon väldigt snabbt på svampplockningen och fick istället agera fikaansvarig (med allt vad det innebär).

Jag själv valde att lägga på turbon och plockade glatt en korg till med trattisar. Eller glatt var väl att ta i, med en skogstrött tjej och en med oturen att snubbla mitt bland stubbar och mossa.
Imorgon är det jag som lyxar till det med en ensamstund i svampskogen..... fast självklart med Vilsa som sällskap.

Jag älskar hösten....

Kram

Inga kommentarer: