tisdag 1 juni 2010

Duktig höna.....




Vissa dagar är ibland ofantligt tunga. Man går liksom som i en bubbla och vaknar inte till på hela dagen. Igår hade jag en sån dag. Va skoj det är att komma hem och upptäcka att en jätteduktig höna just har kläckt fram ett gäng kycklingar åt mig =)
Jag petade under ett gäng ägg under en liggsjuk höna för ett tag sen, men som vanligt la jag ingen större vikt vid vad det var för datum. Men så skoj det är när man kommer ut i hönshuset på morgonen och hör en massa minipip. Ljuvligt!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Ah så underbart! Älskar att läsa om hur fint du har det!! När jag tröttnar på stan en dag, DÅ blir det ....att jag flyttar hem till dig, haha!! Kram!

blenda sa...

Ha ha du är så välkommen så. Men frågan är om du tröttnar på stan nån gång. Fast visst är det lite härligt med kontrasterna i vart vi bor?
Jag blir ju fullständigt bortkommen om jag kommer till en storstad... vilket inte sker så ofta ;)