torsdag 3 juni 2010

Min lilla Ferdinand.........


Ikväll har jag snott åt mig veckans egentid, dvs en stunds hundträning med goa vänner. Vi var fem stycken som tränade, fyra hundar med enorm motor i och så lilla Vilsa. Min alldeles egen lilla hund som vid varje träning förbryllar övriga deltagare. Hennes näsa är det inget fel på, för den använder hon precis som hon ska. Och dagens träning startade kanon, hon var peppad till tusen och ville tjuvstarta flera gånger. Jättepositivt tycker jag.
Men sen, efter en kvart eller så, då tog liksom orken slut. Hon började sitt loja beteende och visste inte riktigt vad hon var där för. Visst, värmen gjorde säkert sitt. Men hon har ju varit likadan även då temperaturen stod på fem plus.
Men å andra sidan så har hon blivit mycket mer taggad nu mot för ett par månader sen. Gäller nog att smörja upp motorn kanske, så att den håller i sig i åtminstone en timme.... eller två =)
Och det där med vatten, tja det är ju fortfarande jätteläskigt, hua meja. Men vänta tills den 20- gradiga värmen håller i sig en hel vecka. Då ska här badas, om jag så ska simma före henne ut i vattnet.

Inga kommentarer: