söndag 13 juni 2010

Upp som en sol och ner som en pannkaka.....




Idag känns det verkligen så.
Var igår på en stor tjejfest, en jättetrevlig sådan. Ca 55 tjejer (tanter, mammor eller vad vi kan kallas, nä inte tanter förresten). Åh nä tjejer mellan 30-40 år, en sån fest hade vi. Vi samlades allihop för att mingla, äta gott, dricka gott och ha trevligt, placerade i en väldigt mysig lokal. Vi bjöds på god buffé med grönsaker, bröd, potatissallad, pastasallad och massor av gott kött.
När stämningen var i topp och sorlet steg i lokalen var det dags att dra vidare mot den lite större staden i öster. Jag som inte har varit ute i svängen på vääääldigt länge kände mig ganska nöjd med kvällen redan innan vi åkte vidare. Men jag följde i alla fall med och vi fick en fortsatt trevlig kväll där också. Istället för att inta dansgolvet så fastnade jag och några till för att bowla. Inga direkt bra banor (fast jag är ganska kass så det kvittar) men vi hade skoj och det är ju huvudsaken.

Bussen som tog oss hem stannade vid några olika ställen, och väl framme vid slutmålet fanns min kära make för att skjutsa mig och J hem. Jag skulle bara gå till vår parkerade bil för att ta med mig min väska hem. En gammal fjällräven kånken som jag packat ner diverse kläder och annat i, ifall jag inte hade fixat skjuts utan fått sova hos svärföräldrarna i stan. Snacka om att jag blev förvånad när jag ska låsa upp bilen och ser att hela sidorutan är inslagen. Först blev man chockad, sen förbannad, sen återkom chocken och jag började hacka tänder o skaka. Men efter det så blev jag bara ledsen. Till vilken nytta ska de bända upp plåten på bilen och krossa rutan för att ta med sig en gammal ryggsäck med privata saker helt utan värde för någon annan samt en damulljacka? Jag förstår det verkligen inte, men det kändes så obehagligt. Suck! Tänk om man bara kunde få ha sina saker ifred istället.

Nähä, idag ska jag njuta av livet på landet med maken min. Och kanske besöka den lilla staden för att inhandla mig en hårborste, för den ville de tydligen ha den oxå.
Kram

1 kommentar:

Jessica sa...

men USCH vad trist att en så härlig kväll ska sluta så! Skit är vad det är! Jag förstår precis hur kass du känner dig.

Kram