måndag 7 juni 2010

Vänskap.....


Suck! Vissa dagar är bara sämre än andra, så är det. Men på så sätt måste ju andra dagar alltid vara mycket bättre. Japp, det är så sant som det är sagt.
Just nu infinner jag mig bland såna dagar då allt är lite tungt och tröttsamt. Men som väl är så finns det nära vänner som ställer upp i vått och torrt när det behövs. Och det om något är guld värt. Ni vet vilka ni är så det här är bara en liten blygsam kärleksförklaring till er. Kram kram =)

Måste lägga in denna lilla dikt som jag av någon anledning lärde mig redan när jag var ganska ung. Tycker om den på något vis.


"Jag sådde några blommor, en för varje vän.

Jag tror det var fyra, men särskilt minns jag en.

Det blev sen höst och vinter, och blommorna de dog.

På våren kom det åter, men bara tre där stod.

Så kom det stora regnet med moln så stora grå

och nästa gång jag fann dem var de bara två.

Sen så kom då solen med allt det ljus den har

och plötsligt står där ensam en liten blomma kvar.

Du härdades i solen.

Du drunknade i regn.

Men en sak är då säker.

Du är en verklig vän".

Inga kommentarer: