onsdag 16 juni 2010

Oh boy, vilket vackert väder......






























































































Idag har det varit skolavslutning för stortjejen med allt där till. Solen sken från en klarblå himmel. Alla barnen var så där somrigt fina och log sina bredaste leenden. Fröken spelade sommarpsalmer när eleverna gjorde entré i klassrummet på morgonen. På den stora tavlan stod det skrivet "Glad sommar" med stora bokstäver.

På väg till bilen möter jag min gamla dagmamma som kommer cyklande. Hon ropar något i stil med att "åh det är något alldeles särskilt med skolavslutningar, nästan så man saknar det". Och jag kan inte annat än att hålla med, det är så magiskt och vackert. Blommor, björkar och ballonger. Glass i stora lass och jordgubbstårta.

Som vanligt var det trångt i kyrkan då många föräldrar ville vara med och uppleva avslutningen. Barnen sjöng så fint och huden knottrade sig på mina armar, precis som det ska vara. Stortjejens klass sjöng Oh boy samt En kväll i juni, riktiga favoriter även för mig.

Tillbaks på skolgården var det dags för det traditionella utspringandet. Klass för klass springer igenom en allé av ballongförsedda björkar, jublar och skrattar. Efter det sjunger barnen Idas sommarvisa och en annan vacker sång som jag inte minns vad den heter. Barnen bjuds på glass och skuttar sedan iväg mot ett förhoppningsvis långt och härligt sommarlov. Lycka!

2 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

Härliga avslutningsbilder. Så glada och fina:) Ha en trevlig vecka.

blenda sa...

Oh tack snälla du =)
Ja kollar in din blogg ofta. Är så förtjust i dina texttavlor samt alla fina bilder....