onsdag 2 juni 2010

Nu ger jag upp.....

Nu har jag för andra gången planterat blommor i mina två små land nedanför trappan. Valde med omsorg lavendel som är en favorit, men också tagetes då jag vet att det är en blomma som bland annat rådjuren ratar. Jag tog för givet att detta även gällde mina fjädrar. Men icke sa nicke, de verkar överförtjusta i dessa starkt doftande blommor. För andra gången har de gjort om mitt land från just land till jordbadplats. De ligger mitt bland blommorna och spekar och gör sig fina. Å efter ett sådant bad visar ju bilderna tydligt hur det är med mina små blommor. Så nu har jag gett upp. Jag älskar visserligen blommor, men måste jag välja mellan ett fint land med hönsen instängda eller tvärt om så är svaret enkelt. Jag älskar nämligen lika mycket att sitta på trappan och titta på ett gäng glada spralliga hönor och en mycket tam och närgången tupp. Härligt!


Inga kommentarer: