fredag 23 juli 2010

Bra dag.....






Vilken fantastisk dag vi har haft, vår lilla familj. En lugn morgon och jag hann äta frukost och mysa med Vilsa på altanen innan de andra i huset vaknade. Sen gav vi oss iväg till den lite större staden för att spatsera på stadens marknad, äta kinamat till lunch och strosa i affärer. Småtjejerna tyckte det var riktigt skoj att få använda sina sommarpengar ur de egna plånböckerna för diverse småinköp. Maken fyndade ett par nya skor och jag en salladsslunga. Joho, för det har granne R sagt till mig att man ska ha. Eller rättare sagt, de gångerna hon lämnat över sallad till oss som hon slungat innan så har det varit en helt annan livslängd. På salladen alltså. Den håller hur bra som helst då den är slungad och krispig sallad är ju god sallad. Så visst var det väl ett bra köp.

Och innan jag hann bära in våra kassar från bilen så hade maken plockat ur den och testat att snurra. Som om även det var en intressant teknikpryl. Och innan jag hann testa den själv så hade han rensat ur ett av våra köksskåp och hittat gamla nappflaskor och småbarnsmuggar och kastat dem. Och ett tu tre så hade vi gott om plats för den nya salladsslungan. Han är så bra min man....

Imorgon är vi bjudna på lite namnsdagskalas. Nästan alla flickor, damer och tanter på makens håll har namnsdag imorgon och detta är något som har firats i alla år. Och den som bjuder in till detta tårtkalas är ingen mindre än makens mormor, 101 år gammal. En krutdam som vet vad hon vill...... och som absolut ska ha sista ordet när det gäller val av tårta dagen till ära. Härligt att få vara så gammal och ändå så pigg =)

Bilderna är från gårdagen då maken och jag gjorde lite trädgårdsarbete medan småtjejerna fixade en saftbar utanför lekstugan. Oj så gott det var.....

Inga kommentarer: