fredag 30 juli 2010

Målning och loppis....

Jag gjorde precis som P och åkte på lite snabbloppis idag. En mil hemifrån och där i en gammal nerlagt skola fanns hur mycket pryttlar som helst. Allt huller om buller, och lika svårt som vanligt att fokusera på de olika sakerna.

Jag fyndade i alla fall en lång vacker trasmatta att byta med i köket. Gillar verkligen hemvävda trasmattor. Sen fick jag med mig en trälåda, perfekt att ha ljus i nu när hösten snart är här. En Gröna Anna- tallrik för en femma slank med oxå och passade perfekt över mina vita tallrikar i hyllan. Så för en billig penning blev jag alltså lite nöjd över mina små inköp. Utöver det har jag mest målat ben på slagbordet. Fyra gånger är de målade nu, blir nog till att börja med bordsskivan imorgon. Kommer bli så fint när det blir färdigt.


Inga kommentarer: