fredag 2 juli 2010

Sysslingarna samlade


Idag blev det ett litet besök till vår badsjö intill samhället. Den är ju så klart inte vår men den ligger mig riktigt varmt om hjärtat. Det är just den sjön jag cyklade till som barn, tillsammans med min bästa granne. Samhällets barn var alltid vid sjön o badade o nu vill jag dela med mig av samma känsla till mina barn. De tre sysslingarna hade en rolig stund tillsammans med mina småtjejer i plurret. Jag fick idag titeln dagens badkruka då jag bara doppade benen. Men jag erkänner! Det är i havet jag vill bada. . . .

2 kommentarer:

Jessica sa...

Omklädningsrummen är det första jag kommer att tänka på...haha, det var tider. Underbara bilder!
Du, mamma snackade om att hon hört något om en Nightan-reunion, vet du något om det? Då måste vi ju gå dit menar jag!!

Stor kram!

blenda sa...

Ja du, och det roliga är att samma omklädningsrum står kvar där än idag. Och samma hål i väggarna, där killarna stod och spanade.... minns du? Jag skickar dig Nightan- länken på facebook, trodde du hade den.
Kram