söndag 14 november 2010

En kuslig kväll......


,










Vilken kväll vi hade igår.....
Bjudna på halloweenparty med allt som hör till. Målade ansikten, läskiga masker, konstiga kläder, spindlar och fladdermöss. Värdparet hade verkligen tänkt på precis allt, helt otroligt så genomtänkt allt var.

Vid ankomsten möttes vi av marschaller, en rökmaskin som pös ut massor med rök och otäcka spökljud och skrik från en högtalare. Till välkomstdrink bjöds det på Bloody mary, kanske inte en drink i min smak men är det tema så är det =)

Vi delades sedan upp i lag, varpå varje lag fick i uppgift att tillaga olika rätter till buffén vi skulle avnjuta senare. Det var så skoj att iaktta kontrasterna från det minglande sorlet till den koncentrationen som inföll sig under matlagningen. Alla gick in helhjärtat för att få till de olika rätterna på bästa sätt. Buffén innehöll bl a rostbiff, kycklingben, potatissallad med pesto och soltorkade tomater, ruccolacreme, tomatsallad och ugnsrostade rotfrukter. Till dessert gjordes spökbakelser =) Allt var så fantastiskt gott..... jag bad om att få en liten receptsamling skickad till mig under kommande vecka, och det är väl ett gott tecken.

Som vanligt hade vår manlige värd ordnat med diverse tävlingar och som vanligt hade han prickat in en musiktävling. En festkväll med honom utan en musiktävling är som en...... ja vad vet jag. Rätt är det inte i all fall.

Hur som helst så vill jag tacka vårt värdpar för denna trevliga och roliga kväll. Mycket musik och många glada skratt. Och tänk va bra det är när alla hjälps åt med maten, då kan även värdinnan njuta av den. Den här kvällen lever jag på länge nu....
Kram

Inga kommentarer: