tisdag 9 november 2010

Jag vet att det är för tidigt.....







Jag vet verkligen att det är i tidigaste laget, men idag kunde jag inte låta bli. Dagarna är både korta och ganska mörka, här snöade det idag och vi valde att förbereda lite inför advent. Med andra ord bakade vi lussekatter. Jag vet att det är i tidigaste laget men jag resonerade lite med mig själv innan jag åkte o köpte saffran. I vanliga fall bakar jag inte lussekatterna förrän vid advent och oftast blir det en omgång till efter det. Jag vet inte om mina familjemedlemmar är lite extra dåliga på att mumsa i sig dessa bullar eller om det är bullarna det är fel på. Men efter nyår när alla är så trötta på allt som har med jul att göra, ja då ligger det alltid kvar ett par påsar i frysen. Och visst blir hönsen överlyckliga då de på varje nyår blir överraskade med både lussekatter och pepparkakor, men det känns lite lite slösaktigt (faktiskt).

Så i år bestämde jag mig för att baka tidigare och på så sätt inte tröttna på det. Jag och stortjejen bakade, fikade, lyssnade på några jullåtar och hade så mysigt. Det gäller att ta vara på tillfällen som sätter guldkant på tillvaron.

5 kommentarer:

Kalle sa...

Åh goda var dom också!

Evelyn, Björn, Emil & Viktor sa...

Mmmm, ser jättegott ut! Det är nästan så att man anar doften oxå!!!

Fia sa...

Vad härligt det ser ut! Nu vet jag vad jag ka göra i helgen :)

Vackra Vita Ting sa...

Jag känner verkligen doften!! Till helgen får det nog bli lite saffran inhandlat och lite bullbak:)
Tack för inspirationen!

Göran sa...

Jag tycker ni gjorde helt rätt som bakade lussekatter och lyssnade på julmusik.
Själv har jag varit på Julmarknad i eftermiddag, å tjänstens vägnar.